Leichter Panzerspähwagen (Lekki opancerzony wóz rozpoznawczy”). Leichter Panzerspähwagen zostały zaprojektowane przez zakłady
Wszystkie pojazdy tej serii używały standardowego zawieszenia sPkw I Horch, z pochylonymi płytami pancernymi i wieżyczką. Do 1941 napędzane były silnikiem benzynowym Horch V8 o pojemności 3,5 l i mocy 81 KM (do wersji Sd.Kfz.221 Aufsührung B). Po 1941 stosowano ten sam silnik ale o zwiększonej do 90 KM mocy, co dawało im maksymalną prędkość na drodze do 80 km/h i około 40 km/h w terenie. Ich zasięg wynosił około 280 km.
Przód i boki pojazdów były chronione blachą stalową o grubości 8 mm, cieńsze, 5 mm blachy, chroniły górę, tył i podwozie. Wieżyczka nie była opancerzona od góry, od tej strony załogę chroniła jedynie siatka zabezpieczająca przed granatami i lekkimi odłamkami.
Sd.Kfz.222
Model uzbrojony dodatkowo w działko 2 cm KwK 30 obsługiwane przez trzeciego członka załogi. Grubość pancerza zwiększona do 14,5 mm.
O modelu:
Zestaw to wspomniany Hobby Boss 82442, model wybrany ze względu na malowanie D.A.K, dość szybki model w sklejaniu, fajny maluszek. Do modelu dokupiona jedynie metalowa lufa "Master Model", blachy zestawowe, błotniki przednie wykonane z blaszek, pozostałości z innych modeli. Staram się nie wyrzucać pozostałości po blaszkach fototrawionych gdyż zawsze można coś fajnie wykorzystać jak w tym przypadku.
Malowanie:
Malowanie prosto z instrukcji, bez kombinacji, farba to Tamiya.
Weathering:
Brudzenie to pigmenty AK-Interactive, zacieki dla pojazdów D.A.K, brud silnika, zacieki paliwa.
Galeria: